10/19/2010

Kun je nu wél of géén geld verdienen op internet? Dat is de vraag…

Stel dat door de economische situatie je werkgever van je af wilt. Of dat je manager je door een of andere reden wil ontslaan, dan is het heel handig en verstandig dat je een goed gevuld “financieel potje” hebt.

Je kan je natuurlijk verzekeren met een rechtsbijstand verzekering om je aanstaande ontslag aan te vechten, maar dit soort verzekeraars hebben maar één doel voor ogen en dat is winst maken en daarom zullen ze vaak snel aansturen op een schikking. Simpel om het feit dat een eventuele rechtsgang voor de verzekeringsmaatschappij veel te kostbaar is.

Een werkgever “weet” dat het “financiële uithoudingsvermogen” van een gemiddelde werknemer zich beperkt tot ongeveer het vakantiegeld wat op een spaarrekening staat. (En heel veel mensen hebben dát zelfs niet…)

Men kan dus makkelijk van je af, aangezien ze niet veel tegenstand verwachten. Zelf beschikt de werkgever vaak over een juridische afdeling die ze “gratis” kunnen consulteren.

Het wordt een ander verhaal als je een “spaarcentje” hebt om ZELF het heft in handen te nemen en je een “eigen” advocaat te veroorloven. Deze zal kritisch naar de feiten kijken en je oprecht vertellen wat je kansen zijn om een dreigend ontslag te keren. Wanneer men van je af wilt ben je al gauw een paar maanden onderweg en dan lopen de kosten hard op. Bedragen oplopend tot 10,000,- euries zijn niet vreemd. (Een troost; je kan een bijdrage aan je werkgever vragen voor de (juridische) gemaakte kosten. En onder bepaalde omstandigheden, als je een “sterke zaak’ hebt, betaald men soms zelfs álle advocaatkosten…)

Je kunt zeggen; “Dat overkomt mij niet” maar het gebeurd dagelijks. Kijk maar naar de ontslagen bij TNT, bij Organon, het farmacieconcern MSD, Friesland Campina en hoe zal het de medewerkers van Martinair straks vergaan?

HOE creëer je nu zo’n financiële buffer voor slechte tijden.

SIMPEL!

1) Denk allereerst eens goed na over wat je écht leuk vindt, waar ligt je passie!

2) Start heel simpel je eigen website. Begin voor jezelf een niche en doe dat (naast je
werknemerschap) met passie (!) in de avonduren net als dat je een hobby zou hebben.

Degenen die mij de laatste 5 jaar een beetje hebben gevolgd, weten dat ik met mijn site diverse bronnen van inkomsten heb weten te creëren en ik moet zeggen dat dat een prettig gevoel geeft van onafhankelijkheid.

Ook mijn vrouw is haar eigen website gestart. Zij heeft inmiddels ook een onafhankelijk gevoel. Ze heeft in korte tijd een zeer florerend internetbedrijf www.online-secretaresse.nl opgebouwd. Een site waar haar passie ligt en waar ze goed in is. Zij gebruikte voor haar website de software van XSP. Fantastische tools die het echt kinderspel maken om extra geld te verdienen op internet.

Mijn website is trouwens gemaakt met het geweldige programma SBI. Neem nog eens een kijkje op mijn website www.zelfstandigondernemen.com en laat je inspireren.

NIEUW!

Ik heb op mijn site een pagina toegevoegd met de mogelijkheid om commentaren achter te laten die voor iedereen zichtbaar zijn.

De stelling waar je op kan reageren is: “De verdiensten op internet zijn marginaal”

Met vriendelijke internetgroeten.

Vick, internetondernemer

.

Geen opmerkingen: