1/28/2006

De Houdbaarheids datum van de zorgstaat

Vandaag heb ik een uitzending gezien van VPRO’s tegenlicht, De Flexmens. Dit was een erg verontrustende uitzending. Deze uitzending gaat over de z.g zorgstaat Nederland. Zelfs Femke Halsema van Groen Links gelooft er niet meer in, en spoort mensen aan voor zich zelf te zorgen. (op wat voor manier zegt ze er niet bij...) Ik heb besloten om deze uitzending te bestellen op DVD. Als Internet Ondernemer wil ik deze DVD gaan gebruiken in een van mijn lezingen. Ik leer mensen dat ze tegenwoordig meerdere bronnen van inkomsten zouden kunnen nastreven, omdat de houdbaarheid datum van de zorgstaat langzaam aan het verstrijken is.
Een kleuter kan op zijn vingers natellen dat het onmogelijk is 6 oudere mensen te verzorgen en te onderhouden door 2 werkende jongeren. Dat kan gewoon niet! Dit is ook helemaal geen geheim, het is gewoon te vinden op de websites van het CPB en CBS. De regering praat er alleen niet zoveel over. Iedereen in DenHaag weet het en kijkt er naar maar niemand onderneemt actie.
Op het forum van tegenlicht zie ik veel verongelijkte reacties en proberen mensen een schuldige te vinden. Persoonlijk vind ik dat iedereen dat voor zichzelf moet weten, maar ik ben van mening dat je ook kan besluiten je tegen deze onzekere toekomst te gaan wapenen en er zelf(standig) wat aan gaat doen!!!
Iedereen kan voor zichzelf zorgen (...) daar ben ik van overtuigd. Lees meer op mijn weblog
www.zelfstandigondernemen.blogspot.com en website www.zelfstandigondernemen.com . Ik ben gewoon erg gepassioneerd om iedereen te helpen, om te ontsnappen aan de moderne slavernij die “werknemersschap” heet. Begrijp me niet verkeerd, maar ik probeer mensen te helpen, om zelfstandig weer meer controle te krijgen over hun EIGEN LEVEN....
Met vriendelijke groet, Internet Ondernemer

Geen opmerkingen: