11/02/2009

Werken na je 65e gezond??

Goed nieuws voor iedereen bij wie de moed in de schoenen is gezonken na het kabinetsbesluit om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar: werken is gezond, vooral na de pensionering.

Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat mensen die na hun pensionering een tijdelijke of parttime baan hebben, in betere gezondheid zijn dan mensen die helemaal stoppen. Zeventien procent lijdt minder aan ernstige ziektes. Op de schaal van geestelijke gezondheid scoorde 31 procent van de werkenden beter dan niet-werkenden.

Ook zijn mensen die aan de slag blijven in hun beroepsgroep gezonder dan mensen die overstappen naar een ander metier, blijkt uit het onderzoek dat werd gepubliceerd in de Journal of Occupational Health Psychology, een tijdschrift van de American Psychological Association.

De onderzoekers ondervroegen ruim twaalfduizend mensen om de twee jaar sinds 1992 die tussen de 51 en 61 jaar oud waren. De vragen gingen over hun gezondheid, financiƫle situatie, werk en pensioen.

Bron: De Pers

............Ik weet niet hoor….. ik koop toch liever een tweede huisje in Spanje en ga lekker rentenieren. Ik ben dus mijn 65 hard bezig met mijn plan B om straks eerder te kunnen stoppen, eerder dan mijn 67ste, wat zeg ik… , eerder dan mijn 65ste!

Met vriendelijke internetgroeten,


www.zelfstandigondernemen.com
www.leef-je-eigen-leven.nl
www.online-secretaresse.com
www.extra-salaris.nl

Geen opmerkingen: