4/16/2006

Jonge Ondernemers

Vandaag las ik in de Sprout, een blad voor ondernemers, een ingezonden stukje van Willem de Klerk van JMC Productions. Ik zal even een stuk citeren;

“Als fanatiek lezer en jong ondernemer vergaar ik met groot interesse kennis over ondernemerszaken. Tot mijn vreugde zag ik een reactie van één van de lezers om meer jonge startende ondernemers onder de 23 aan het woord te laten. Daarom deze mail. Mijn naam is Willem de Klerk en samen met Justin Clarijs ben ik op zestienjarige leeftijd gestart met onze eerste onderneming Pro Rentals. We hielpen mensen met het verhuren van hun vakantiewoning. We deden zo’n 10% boven op de vraagprijs van de verhuurder en zo verdienden wij gemakkelijk geld.”

Het stuk gaat nog verder en intussen doen ze veel meer zaken, zoals een handel in producten uit China en het organiseren van party’s maar wat me in het verhaal zo aanspreekt is het feit dat twee van die jonge jonge jongens een leuk idee hebben. Dit met relatief weinig investering opzetten (geen voorraad, geen huurkosten voor een duur pand, geen dure investeringen). Het is gewoon zorgen dat huurder en verhuurder bij elkaar komen.
Echt een subliem idee. Die jongens komen er wel!


Deze jongens bewijzen dat als je iets wilt, moet je actie ondernemen en het gewoon DOEN. Ik ben daar helaas pas op latere leeftijd achter gekomen, maar beter laat dan nooit.
Ondernemen is en voelt fantastisch!!!

Met vriendelijk groeten,
Vick, Internet Ondernemer.
©2006 zelfstandigondernemen.com

Geen opmerkingen: